2010-05-17
Administrator systemu

Prezydent Miasta

Sabina Nowosielska

e-mail: prezydent@kedzierzynkozle.pl

Zakres zadań i odpowiedzialności Prezydenta Miasta.

§ 7. 1. Do zadań Prezydenta Miasta jako kierownika Urzędu Miasta należy:

  1. zapewnienie realizacji ustalonych zadań Urzędu Miasta poprzez nadzór i skuteczną kontrolę ich wykonywania przez wszystkich pracowników samorządowych w nim zatrudnionych;
  2. nawiązywanie, zmiana i rozwiązywanie stosunku pracy z pracownikami Urzędu Miasta w trybie i na zasadach określonych w przepisach o pracownikach samorządowych;
  3. wydawanie aktów kierownictwa wewnętrznego (zarządzeń i instrukcji) regulujących funkcjonowanie Urzędu Miasta, zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Regulaminie;
  4. rozstrzyganie sporów kompetencyjnych między komórkami organizacyjnymi Urzędu Miasta;
  5. wykonywanie zadań szefa obrony cywilnej miasta;
  6. powoływanie Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego;
  7. zapewnienie przestrzegania przepisów prawa przez zatrudnionych w Urzędzie Miasta pracowników samorządowych;
  8. wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego wobec:
    1. pracowników Urzędu Miasta,
    2. kierowników gminnych jednostek organizacyjnych w zakresie ustalonym w przepisach o samorządzie gminnym.

2. Do zadań Prezydenta Miasta jako organu wykonawczego Gminy należy:

  1. opracowanie projektu budżetu Gminy i przedkładanie go Radzie Miasta;
  2. ogłaszanie budżetu Gminy uchwalonego przez Radę Miasta oraz ustalanie planów finansowych określonych w przepisach o finansach publicznych;
  3. kierowanie przygotowanych wniosków i projektów aktów prawnych pod obrady Rady Miasta;
  4. przedkładanie Radzie Miasta do zatwierdzenia zarządzeń porządkowych przyjętych w trybie i na zasadach określonych w przepisach o samorządzie gminnym;
  5. przygotowywanie i przedstawianie na sesji Rady Miasta sprawozdań z działalności w okresie międzysesyjnym;
  6. przedkładanie organom nadzoru uchwał Rady Miasta w terminach ustalonych prawem oraz  nadzorowanie realizacji uchwał Rady Miasta przez Urząd Miasta i gminne jednostki organizacyjne;
  7. przyjmowanie, w obecności dwóch świadków, ostatniej woli spadkodawcy w trybie i na zasadach określonych w Kodeksie cywilnym.

3. Do zadań Prezydenta Miasta należy wydawanie decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej z wyjątkiem zastrzeżonych ustawami do kompetencji innych organów lub osób.

4. Do zadań Prezydenta Miasta jako organu podatkowego należy wymiar oraz pobór podatków i opłat lokalnych w trybie i na zasadach określonych ustawami.

5. Prezydent Miasta może upoważnić Zastępców Prezydenta, Sekretarza, Skarbnika, kierowników komórek organizacyjnych Urzędu Miasta oraz innych pracowników Urzędu Miasta do wydawania w jego imieniu decyzji administracyjnych, o których mowa w ust. 3 i ust. 4.
Wydział Organizacyjny prowadzi ewidencję upoważnień, o których mowa wyżej.

6. Prezydent Miasta:

  1. sprawuje bezpośredni nadzór i kontrolę zarządczą działania:
    1. Zastępców Prezydenta, Skarbnika i Sekretarza,
    2. pracowników Wydziału Strategii, Rozwoju i Środków Pomocowych,
    3. pracowników Straży Miejskiej,
    4. pracowników Wydziału Zarządzania Kryzysowego,
    5. pracowników Biura Audytu i Kontroli Wewnętrznej,
    6. pracowników Biura Informacji i Promocji Miasta,
    7. pracowników Biura Informatyki i Ochrony Informacji,
    8. pracowników Biura Prawnego,
    9. Stanowiska ds. BHP i p. poż.;
  2. zapewnia organizację systemu nadzoru i kontroli zarządczej działania gminnych jednostek organizacyjnych.
  3. wykonuje uprawnienia i obowiązki wspólnika spółek handlowych z udziałem Gminy.

7. Prezydent Miasta może udzielić Zastępcom Prezydenta, Skarbnikowi, Sekretarzowi oraz kierownikom komórek organizacyjnych Urzędu Miasta pełnomocnictw do prowadzenia w swoim imieniu spraw Gminy, a w szczególności składania oświadczeń woli w zakresie zarządu mieniem Gminy.
Wydział Organizacyjny prowadzi ewidencję pełnomocnictw, o których mowa wyżej.